Váš prohlížeč není podporován.

Pro kvalitní uživatelský zážitek doporučujeme použít jiný prohlížeč.

Poskytneme vám všechny oficiální vyjádření představitelů společnosti Volkswagen Financial Services, stejně jako aktuální tiskové zprávy k jednotlivým produktům, akcím a aktivitám společnosti. Tiskové zprávy naleznete zde.
 
Jakékoliv dotazy zasílejte e-mailem na press@vwfs.cz.
  • 30. 6. 2021
  • 3 min

Tři pětiny Čechů věří, že elektromobily jsou budoucností
Odrazuje je vysoká pořizovací cena a řídká síť dobíjecích stanic.

Praha, 30. června 2021 – Jak by mělo podle Čechů proběhnout ideální pořízení elektromobilu? Vejít by se měli do 500 000 Kč, stát by jim měl přispět alespoň třetinu ceny a zbytek by financovali z našetřených peněz nebo prostřednictvím leasingové společnosti. Lákají je především nulové emise a nižší provozní náklady, hlavní překážku tvoří vysoká pořizovací cena. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu* Volkswagen Financial Services.

Čeští řidiči jsou zatím ve vztahu k elektromobilům obezřetní, ale do budoucna jejich nákup plánuje poměrně velká část z nich. Zatímco během nadcházejících dvou let o pořízení elektromobilu uvažuje nebo je o něm pevně rozhodnuto 19 % řidičů, v horizontu pěti let už jejich podíl vzrostl na 26 %. Zajímavým zjištěním je, že nejčastěji o elektromobilu uvažují řidiči na Vysočině (36 %) a v Olomouckém kraji (34 %), nejméně atraktivní je pak pro motoristy z Pardubického kraje (7 %).

Důvodů pro pořízení elektromobilu je podle dotazovaných řidičů hned několik. Mezi nejčastěji zmiňovanými přednostmi najdeme nulové lokální emise, které hrají v rozhodování roli pro 44 % řidičů. Klíčovou vlastností jsou také nízké provozní náklady, které jsou důležité pro více než třetinu z nich. Naopak svižnější akcelerace nebo prestiž spojená s elektromobilitou jsou rozhodujícím faktorem pro každého dvacátého řidiče.

Důvody pro pořízení elektromobilu

I když 58 % řidičů věří, že elektromobily jsou budoucností, optimismus je opouští tehdy, kdy mají zhodnotit rozvoj sítě dobíjecích stanic. Podle poloviny účastníků průzkumu totiž bude trvat ještě minimálně 10 let, než bude hustota dobíjecích stanic dostatečná. Třetina (34 %) řidičů je pak toho názoru, že na její rozvoj bude stačit šest až deset let. Pouze jeden ze sta dotázaných řidičů počítá s adekvátní dobíjecí sítí v horizontu jednoho až dvou let.

 

Cena jako kámen úrazu

Při pořízení elektromobilu by čeští řidiči nejraději nepřekračovali šesticiferné sumy. 37 % z nich by se chtělo vejít do půl milionu korun, pro každého šestého by pak maximální limit představovala částka 750 000 Kč. Právě vyšší pořizovací cena patří společně s limitovanou dojezdovou vzdáleností a hustotou dobíjecích stanic k nejčastěji zmiňovaným obavám. 

Zatímco pětinová dotace poskytovaná státem by k pořízení elektromobilu přesvědčila pouze 7 % oslovených řidičů, třicetiprocentní dotace by už motivovala každého čtvrtého. Státní příspěvek v hodnotě poloviny pořizovací ceny vozu by pak byl dostatečným argumentem pro 58 % řidičů. 

Překážky pro pořízení elektromobilu

„Průzkumy dlouhodobě ukazují, že Čechy od pořízení elektromobilu odrazuje především jejich vyšší pořizovací cena. Právě dotace jsou dle mého názoru jednou z cest, jak dostat elektromobilitu do hledáčku českých řidičů. Zatímco v západních zemích nebo na Slovensku dosahují státní příspěvky až 9 000 eur, v Česku žádný dotační program pro občany nenajdeme. Stát pro letošek nechystá dokonce ani dotační program pro firmy, a Česko tak bohužel zaostává za evropskými automobilovými trendy,“ říká jednatel Volkswagen Financial Services Vratislav Strašil a dodává: „Jak pro výrobce automobilů, tak i pro nás jako vedoucí společnost na českém trhu financování automobilů, je elektromobilita prioritou. Téma navíc rezonuje i na evropské úrovni – doporučení Evropské komise stran udržitelné mobility je mít na evropských silnicích do roku 2030 alespoň 30 milionů elektromobilů.“

 

Leasing, úvěr nebo za hotové?

Jedním ze způsobů, jak si elektromobil navzdory průměrně vyšší pořizovací ceně pořídit a nevydat se přitom z posledního, je financovat ho prostřednictvím leasingové společnosti. Oproti nákupu za hotové totiž odpadá nutnost složit celou částku za vůz najednou, a klienti tak díky pravidelné měsíční splátce získávají šanci lépe plánovat budoucí výdaje: „Financování je i v tuzemsku stále atraktivnějším způsobem, jak dosáhnout na vytoužený elektromobil. Podle našeho výzkumu by asi deset procent českých řidičů, kteří o pořízení elektromobilu uvažují, volilo financování v podobně operativního leasingu. Úvěr by pak zvolila dokonce necelá čtvrtina motoristů,“ doplňuje Vratislav Strašil.

Zájem o elektromobily pak potvrzují i počty registrací nových elektromobilů. Podle Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) bylo v prvních třech měsících roku 2021 každé páté zaregistrované auto v EU na elektrický pohon. Česko pak v prodeji hybridů zaznamenalo 128 % meziroční nárůst. Spolu s výhodnými nabídkami financování a rozšiřováním dobíjecí sítě lze navíc očekávat růst i v příštích letech. 

 

* Výzkum Volkswagen Financial Services na reprezentativním vzorku populace (800 respondentů) z řad majitelů osobních automobilů z celé České republiky se uskutečnil prostřednictvím Instant Research v dubnu 2021.

Volkswagen Financial Services je přední finanční společností specializující se na podporu prodeje dealerské sítě značek Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA, Porsche, Ducati, ojetých automobilů všech značek a prémiových značek Bentley a Lamborghini. Nabízí produkty v oblasti úvěru, operativního leasingu, pojištění a dalších služeb mobility soukromým osobám, podnikatelům i firmám, a to jak pro koncernové vozy – tzv. značkové financování –, tak i pro ostatní vozy na trhu. Volkswagen Financial Services je obchodní divizí skupiny Volkswagen AG, která zahrnuje společnosti Volkswagen Financial Services AG spolu s přidruženými společnostmi, Volkswagen Bank GmbH, Porsche Financial Services a finančními společnostmi v USA, Kanadě a Španělsku, které patří přímo nebo nepřímo společnosti Volkswagen AG – s výjimkou finančních služeb značky Scania a Porsche Holding Salzburg. Společnost je zastoupena ve 48 zemích, které disponují portfoliem více než 20,3 milionů smluv a zaměstnávají 16 267 pracovníků. Celková aktiva společnosti jsou ve výši přibližně 207,6 miliardy eur a provozní výsledek činí 2,6 miliardy eur. Od svého vzniku v roce 1992 je společnost jedničkou na českém trhu ve financování osobních a užitkových vozů a zaujímá rovněž první místo v operativním leasingu.

 

www.vwfs.cz ǀ Facebook ǀ Twitter



Další tiskové zprávy

financování CHYTŘE.jpg

Tiskové zprávy Volkswagen Financial Services

Volkswagen Financial Services startuje Financování CHYTŘE

Nabídka se od běžného úvěru liší výrazně nižší měsíční splátkou a možností nastavení poslední navýšené splátky. Společnost tak vychází vstříc klientům, pro které je prioritou finanční flexibilita a nízké měsíční náklady

  • 27. 5. 2021
  • 3 min
Fotografie z předání vozů VWFS_Coca-Cola2.jpg

Tiskové zprávy Volkswagen Financial Services

Volkswagen Financial Services financuje 430 vozů pro Coca-Cola HBC Česko a Slovensko

Zástupci společnosti Coca-Cola tento týden převzali prvních 68 z celkového počtu 430 vozů pořízených prostřednictvím operativního leasingu. Vozidla zahrnují modely ŠKODA SUPERB, OCTAVIA, SCALA a FABIA, z nichž naprostou většinu tvoří plug-in hybridy a automobily na CNG pohon. 

  • 29. 4. 2021
  • 3 min
Virtuální zájezdy 2.jpg

Tiskové zprávy Volkswagen Financial Services

Volkswagen Financial Services podporuje péči o seniory

Společnost dlouhodobě podporuje neziskovou organizaci Sue Ryder, která se věnuje péči o ty nejzranitelnější – o seniory. Na jaře letošního roku uspořádal Sue Ryder sbírku na financování svých aktivit neotřelou formou prodeje virtuálních zájezdů. Volkswagen Financial Services přidal ke každému individuálnímu daru 50 % navíc.

  • 7. 6. 2021
  • 2 min