Skip to main content Skip to footer

Informace o přístupnosti služeb

Podle zákona č. 424/2023 Sb. (zpracování směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882)

Informace o přístupnosti služeb

Na této stránce („Stránka“) jsou uvedeny informace o stavu přístupnosti služeb společnosti ŠkoFIN s.r.o., se sídlem Pekařská 635/6, Jinonice, 155 00 Praha 5, IČO: 458 05 369, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, sp. zn. C 11881 („ŠkoFIN“ nebo „My“), v souladu s níže uvedenými právními předpisy a další informace o přístupnosti určené zejména pro osoby se zdravotním postižením. 

Stránka byla naposledy aktualizována 31.8.2025. 

Osobou odpovědnou za obsah Stránky je Klientské centrum, e-mail: klient@vwfs.cz, tel.: +420 224 992 410.

Rozsah regulovaných služeb

Některé námi poskytované služby spadají do kategorie „finančních služeb“ podle zákona č. 424/2023 Sb., o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb („Zákon“), který zpracovává směrnici Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb. Jedná se o služby financování vozů, operativní leasing a pořízení financování na nový či ojetý vůz („Služby“).

Soulad s povinností přístupnosti

Provedli jsme následující objektivní zhodnocení plnění povinností podle Zákona:

(a) Povinnost zajistit přístupnost služby (§ 13 odst. 1 Zákona) a povinnost opravit nepřístupnou službu (§ 13 odst. 2 Zákona)

Tuto povinnost z větší části řádně plníme, identifikovali jsme však následující dílčí nedostatky:

  • V některých případech, a to zejména u interaktivních formulářů, jsme zaznamenali obtížnější ovládatelnost prostřednictvím odečítače obrazovky. Na nápravě tohoto nedostatku pracujeme.
  • V některých případech může být uživatelské rozhraní méně přehledné, a to zejména kvůli struktuře nadpisů a celkové ergonomii stránky. Tyto obtíže jsou způsobeny dosavadním pojetí stylů CSS a jejich použití.

 

  • U některých technických řešení jsou naše možnosti úprav omezené, neboť vycházejí z celoevropského technologického řešení dodávaného naší mateřskou společností, které nemůžeme samostatně měnit. 

 

 

(b) Zveřejnit informace o přístupnosti služby a o službě (§ 14 odst. 1 Zákona)

Informace o přístupnosti služeb jsme se rozhodli nezahrnovat do všeobecných obchodních podmínek. Pro větší přehlednost a snadnější dostupnost těchto informací jsou zveřejněny na této speciální Stránce, která je součástí veřejné části našich webových stránek. Informace o službě jsou rovněž dostupné a přístupné na veřejné části našich webových stránkách.

 

 

(c) Zveřejnit informace o přístupnosti služby přístupnou formou (§ 14 odst. 1 Zákona)

Informace jsou zveřejněny na této samostatné Stránce ve formě textového obsahu v HTML a jsou přístupné. Stránka je přehledně členěna pomocí nadpisů a odkazy na Stránce jsou standardními odkazy na jiné stránky webu.

 

 

(d) Možnost náhradního řešení přístupnosti (§ 18 Zákona)

V případě nedostatečné přístupnosti technického prostředí webových stránek, na kterých jsou Služby poskytovány, jsou našim klientům k dispozici alternativní způsoby komunikace. U dokumentů a základních funkcí uživatelského rozhraní veřejné i klientské části webových stránek, kde nejsou technické požadavky zcela splněny, lze s obsahem pracovat doplňkovým způsobem, a to s využitím asistivních technologií.

Osoby se zdravotním postižením mohou ke komunikaci využít i jiné komunikační a obslužné kanály, a to e-mailovou adresu klient@vwfs.cz nebo telefonní číslo +420 224 992 410.

Soulad s jednotlivými požadavky na přístupnost

Veškeré dotčené Služby jsou poskytovány prostřednictvím technologických nástrojů, které jsou součástí veřejné či klientské sekce našich webových stránek. V maximální míře usilujeme o to, aby naše webové stránky byly v souladu s požadavky a kritérii mezinárodní normy WCAG a normy WAI-ARIA.

K požadavkům na všechny služby dle oddílu III přílohy č. 1 Zákona: 

(a) Požadavek 1: Výrobky vymezené tímto zákonem a využívané při poskytování služby musí být přístupné v souladu s tímto zákonem.
Při poskytování Služeb nejsou využívány žádné výrobky.

(b) Požadavek 2: Musí být poskytovány informace o fungování služby, a pokud jsou při poskytování služby používány výrobky, o spojitosti služby s těmito výrobky, včetně informace o jejich charakteristikách týkajících se přístupnosti a interoperabilitě těchto výrobků s podpůrnými technologiemi, a to:

  • Požadavek 2.1: Informace a služby jsou dostupné zpřístupněním prostřednictvím více než jednoho smyslu.
    Veškeré informace a nástroje Služby jsou realizovány v rámci veřejné a klientské části webových stránek. Přístupnost těchto částí je zajištěna v souladu s požadavky na přístupnost dle WCAG a WAI-ARIA a je na uživateli, jakou formou a pro jaké smysly bude informace a nástroje využívat.
  • Požadavek 2.2: Informace jsou prezentovány srozumitelným způsobem.
    Dle naší interní analýzy splňujeme tento požadavek v maximální možné míře. V případě jakýchkoliv podnětů ke zlepšení srozumitelnosti obsahu nás neváhejte kontaktovat.
  • Požadavek 2.3: Informace jsou prezentovány tak, aby je uživatel byl schopen vnímat.
    Dodržujeme mezinárodní standard WCAG a obsah prezentujeme převážně textovou formou. U netextových informací, jako jsou například fotografie, dbáme na to, aby byly srozumitelné a jednoznačně zobrazovaly relevantní informace.
  • Požadavek 2.4: Je zpřístupněný obsah informací v textových formátech, které lze použít k vytvoření alternativních podpůrných formátů umožňujících prezentaci různými způsoby a zajišťující vnímání více než jedním smyslem.
    Informace jsou zpřístupněny ve formě webových stránek v jazyce HTML nebo jako digitální dokumenty ve formátu PDF.
  • Požadavek 2.5: Informace jsou prezentovány písmem odpovídajícím velikosti a vhodného tvaru s přihlédnutím k předvídatelným podmínkám použití a s pomocí dostatečného kontrastu, jakož i nastavitelných mezer mezi písmeny, řádky a odstavci.
    Využíváme standardní styly CSS a chování stránky neomezujeme žádným dalším nastavením. Uživatelům ponecháváme plnou volnost přizpůsobit si vzhled obsahu podle svých potřeb prostřednictvím nastavení prohlížeče nebo asistivních technologií, včetně úprav písma, rozvržení stránky a barev.
    Základní požadavky na kontrast barev a čitelnost písma jsou splněny bez nutnosti dodatečného přizpůsobení, nicméně uživatelské přizpůsobení v prohlížeči nijak neomezujeme. 
  • Požadavek 2.6: Jakákoliv informace je zpřístupněna doplněním veškerého netextového obsahu o alternativní prezentaci tohoto obsahu.
    Významný grafický obsah je opatřen odpovídajícími textovými popisky. To se týká například fotogalerie nabízených vozů, popisů log značek nebo ikon použitých v tabulkách s nabídkami.
  • Požadavek 2.7: Informace potřebné při poskytování služeb jsou poskytovány jednotným a přiměřeným způsobem tím, že budou vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní.
    Pro webové stránky a společné části využíváme jednotný vzhled a chování, založené na struktuře stránek a stylech CSS.
    U některých interaktivních formulářů může docházet k částečné nekompatibilitě u dynamických ovládacích prvků při použití asistivních technologií. Na odstranění těchto nedostatků pracujeme.

 

(c) Požadavek 3: Internetové stránky včetně souvisejících online aplikací a služby poskytované na mobilních zařízeních včetně mobilních aplikací musí být zpřístupněny jednotným a přiměřeným způsobem, aby byly vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní.

Pro internetové stránky se v maximální možné míře snažíme dodržovat mezinárodní standard WCAG.

 

(d) Požadavek 4: Jsou-li k dispozici služby podpory (například helpdesky, telefonická centra, technická podpora, konverzní služby a služby odborné přípravy), musí tyto služby podpory poskytovat informace o přístupnosti služby a její kompatibilitě s podpůrnými technologiemi, a to způsoby komunikace přístupnými zejména osobám se zdravotním postižením. 

Pokud nás klient kontaktuje jiným způsobem, poskytneme mu informace o přístupnosti služby.

V některých případech může být vhodné, aby klient využil alternativní komunikační kanály jako doplňkový způsob zajištění přístupnosti služby.

 

K požadavkům na finanční služby podle bodu 5 oddílu IV přílohy č. 1 Zákona: 

(a) Požadavek 5.1: Metody identifikace, elektronických podpisů, bezpečnosti a platebních služeb musí být poskytovány tak, aby byly vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní.

V současné době neumožňujeme elektronickou identifikaci a autentizaci fyzických osob ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 ze dne 23. července 2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu a o zrušení směrnice 1999/93/ES (nařízení eIDAS), ve znění jeho revizí. 

Přihlášení do klientské sekce probíhá prostřednictvím přístupného formuláře na příslušné webové stránce.

 

(b) Požadavek 5.2: Informace musí být srozumitelné, aniž by musel spotřebitel vynaložit zvýšené úsilí na jejich pochopení 

Dle naší interní analýzy splňujeme tento požadavek v maximální možné míře. V případě jakýchkoliv dotazů nebo podnětů ke zlepšení srozumitelnosti nás neváhejte kontaktovat. 

Řešení nedostatků a nápravy

V současné době identifikujeme několik oblastí, ve kterých přístupnost našich Služeb vykazuje určité dílčí nedostatky, a to zejména:

  1. Nestandardní chování některých dynamických ovládacích prvků formulářů. Na nápravě pracujeme ve spolupráci s dodavatelem technologie.
  2. V některých případech obtěžující chování dynamických prvků, jako je např. carousel. Na nápravě pracujeme ve spolupráci s dodavatelem webových stránek.
  3. Nepřeložené popisky ovládacích prvků do češtiny. Náprava je plánována v rámci příštích aktualizacích našich webových stránek. 
  4. V některých případech neočekávané chování struktury stránky a její ergonomie, které souvisí se striktním využíváním stylů CSS a jejich vzhledu. Tento nedostatek budeme řešit s naší mateřskou společností na celoevropské úrovni.

Pokud identifikujete další problémy s přístupností, kontaktujte nás prosím prostřednictvím níže uvedených kontaktních údajů.

Kontakty pro problematiku přístupnosti

V případě jakýchkoliv dotazů týkající se přístupnosti nebo pokud identifikujete jakýkoliv problém s přístupností Služeb nás prosím kontaktujte na níže uvedených kontaktech: